Persoonlijk advies

Hulp nodig bij het boeken, of heb je een specifieke vraag?

020 713 9190 of +4922188828373

Openingstijden

ma-do: 09:00-18:00
vr: 09:00-15:30
za-zo: gesloten

29-03-24: gesloten
01-04-24: gesloten

Frequently Asked Questions

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Ze zijn chronologisch van het Zoeken & Boeken tot de heen- en terugreis.

Inhoud

  1. Zoeken & Boeken
  2. Betaling
  3. Voorbereiding van de reis
  4. Vervoer en aankomst
  5. Ter plaatse
  6. Vertrek en terugreis
  7. Annulering van de reis
  8. Vriendenwerving
  9. Algemene vragen

1. Zoeken & Boeken

  • Hoe vind ik de passende reis?
    Weet je al wanneer je op vakantie wil? Gebruik dan de zoekmachine Zoeken & Boeken bovenaan onze website. Door het gewenste gebied en het aantal personen aan te geven, worden je de beste opties getoond. Als alternatief heb je de mogelijkheid om onze reiscategorieën, last-minutes te bekijken. Heb je meer zin in een speciale eventweek met feesten & plezier op de pistes voor weinig geld? Dan zijn onze evenementen wat voor jou!
  • Welke soorten accommodaties en categorieën zijn er?
  • Hoe kan ik boeken?
  • Is de skipas inclusief?
  • Is het zinvol om ski- of snowboardlessen en materiaal voor vertrek te boeken?
  • Kan of moet ik een wintersportverzekering afsluiten?
  • Welke kortingen zijn er?
  • Tot wanneer voor vertrek kan ik boeken?
  • Wat betekent „op aanvraag“ boeken?
  • Hoe kan ik één of meerdere tegoedbonnen verzilveren?
  • Kan ik later nog wat aan een boeking toevoegen?
  • Is een baby bij de ouders meeverzekerd?
  • Kan ik een reis voor 2 weken boeken?
  • Hoe vind ik een rolstoeltoegankelijke accommodatie?
  • Kan ik als minderjarige een reis boeken? Is een toestemmingsverklaring vereist?
  • In welke periodes is een zeer vroege boeking aan te raden?
  • Zijn mijn gegevens versleuteld?
  • Kan ik mijn huisdier mee op vakantie nemen?
  • Hoe werkt onze service 'beschikbaarheidsmelding'?

2. Betaling

  • Wanneer en hoe wordt de reisprijs betaald?
    Bij ontvangst van de reisbevestiging verwachten wij een aanbetaling van 25% van de reisprijs (plus eventueel het bedrag van de reisverzekering). De restsom is 6 weken voor reisbegin te betalen. Volgt de aanmelding binnen de 6 weken, is het volledige totaalbedrag in één keer te betalen.

    De betaling kun je per overschrijving, iDEAL of creditcard voldoen. Vanaf 5 dagen voor reisbegin is betalen per overschrijving niet meer mogelijk.

    Wij versturen de reisdocumenten alleen als de complete reis betaald is. Dit gebeurt maximaal 14 dagen voor vertrek.
  • Hoe betaal ik mijn boeking met iDEAL?
    Na de boeking ontvang je van ons de reisbevestiging/factuur. Vlak daarna sturen wij een separate e-mail met een betalingslink voor de iDEAL betaling.

    Wanneer je tijdens de boeking hebt gekozen voor betaling van het totaalbedrag of op korte termijn (vanaf 6 weken voor reisbegin), moet het totaalbedrag direct betaald worden. Wanneer je voor een aanbetaling en restbetaling hebt gekozen, vragen wij je om 25% van het totaalbedrag direct na ontvangst van de link te betalen. Voor de restbetaling die tot 6 weken voor vertrek betaald moet worden, krijg je een nieuwe e-mail met een betalingslink.

    We vragen je vriendelijk de betaling direct na ontvangst van de link uit te voeren.
  • Hoe gebeurt de betaling per overschrijving?
    Binnen enkele dagen na de boeking ontvang je de reisbevestiging/factuur via e-mail. Deze bevat ook de bankgegevens en de correcte mededeling. Voor je boeking is het van groot belang om het bedrag op tijd over te maken.

    Als wij bij laat geboekte wintersportvakanties met overschrijving een betalingsbewijs van je nodig hebben, zullen wij contact met je opnemen. In dit geval vragen wij je rekening te houden met volgende punten:

    Stuur het betalingsbewijs per e-mail aan info-nl@snowtrex.com,
    of per fax aan +49 221 33 60 62945 – vermeld op de fax „info-nl@snowtrex.com“.

    Let er op dat het betalingsbewijs geldig is.
    Wat er op het betalingsbewijs moet staan:

    • De ontvanger is „TravelTrex GmbH“.
    • De bankgegevens (IBAN + BIC) van TravelTrex GmbH moeten volledig, correct en herkenbaar ingevuld zijn – die gegevens vind je op de reisbevestiging/factuur.
    • Het logo van de bank moet herkenbaar zijn.
    • Het bedrag moet met het openstaande/gevraagde bedrag overeenkomen.
    • Het bewijs mag geen Word- of Textdocument zijn.
    • Er moet een vermelding zijn dat de overschrijving uitgevoerd werd: bv. screenshot uit je Online-Banking incl. vermelding van de Tan-code of een bewijs in papiervorm met je handtekening en een handtekening en stempel van je bank.
    • Je saldo mag na de uitvoering van de overschrijving niet in de min staan.

    Hier vind je informatie als je een betalingsbewijs uit je online-banking als screenshot per e-mail wilt sturen:

    1. Als je de gewenste pagina op het scherm ziet, dan
      • druk je op de toets „prtscr“ of
      • tegelijkertijd op „ctrl“ en „prtscr“
      om het gewenste screenshot te maken.
    2. Open een Worddocument en voeg met "ctrl" en "V" het screenshot toe.
    3. Sla het bestand op en stuur het ons toe in bijlage van een e-mail.

    Nadat wij het geldige betalingsbewijs ontvangen hebben, sturen wij je vanaf 14 dagen voor reisbegin de reisdocumenten toe.
  • Hoe gebeurt de betaling per creditcard?
    Hou bij het boeken de volgende gegevens bij de hand:
    • Banknaam
    • Creditcardhouder
    • Creditcardnummer
    • Geldigheidsdatum
    • CVC-code

    CVC-code

    Bij Visa- en Mastercard bestaat de CVC-code uit de drie laatste cijfers in het handtekeningenveld op de rugzijde van de creditcard.


    American Express

    Bij American Express vind je de viercijferige CVC-code op de voorzijde van de creditcard boven het kaartnummer.

    Hou er rekening mee dat bij creditcardbetaling met American Express een extra bedrag ter hoogte van 3% van de reisprijs moet worden betaald. Betalingen met VISA, Mastercard en iDEAL zijn gratis.

    De transacties worden via onze leverancier van betaaldiensten Stripe verwerkt. Verdere informatie vind je hier.

    Hou er rekening mee te houden dat na de online-boeking een bedrag tot $1,- ter controle wordt afgeboekt. Dit bedrag wordt meteen daarna weer vergoed. Dit proces is nodig voor de verificatie van je creditcard.

  • Zijn mijn gegevens versleuteld?
    Wij gebruiken de nieuwste versleutelingstechnologie Secure Socket Layers (SSL) om jouw persoonlijke gegevens te beschermen en versleuteld over te dragen. SSL is de wereldwijd veiligste methode om gegevens op internet over te dragen. Elke gegevensuitwisseling tussen je browser en onze website waarbij de toegang tot je persoonlijke gegevens tot stand komt, is versleuteld en beveiligd tegen verlies, manipulatie, beschadiging en fouten. Je persoonlijke gegevens zijn bij ons veilig!
    Meer informatie over gegevensbescherming vind je hier.

3. Voorbereiding van de reis

  • Waarmee moet ik rekening houden wanneer ik een reis naar het buitenland boek (inreis- en gezondheidsbepalingen)?
  • Wanneer en hoe ontvang ik de reisdocumenten?
  • Moet ik bedlinnen/handdoeken meenemen?
  • Hoe zijn de keukens in de appartementen uitgerust?
  • Wat moet ik allemaal meenemen op vakantie? Is er een checklist?

4. Vervoer en aankomst

  • Krijg ik een routebeschrijving als ik met eigen vervoer ga?
  • Welke vervoersmogelijkheden zijn er?
  • Tot hoe laat kan ik inchecken bij de accommodatie?
  • Hoe kan ik de aankomstdag zinvol gebruiken?

5. Ter plaatse

  • Moet ik toeristenbelasting betalen?
  • Moet de borg voor het appartement cash of met creditcard worden betaald?
  • Wanneer krijg ik de borg terug?
  • Worden er ski- en snowboardlessen aangeboden?
  • In welke taal worden de ski- en snowboardlessen gegeven?
  • Waar kan ik mijn gehuurde materiaal ophalen?
  • Welke manier van verzorging bieden de accommodaties aan?
  • Waar wordt het eten geserveerd als ik als extra „verzorging“ bijgeboekt heb?

6. Vertrek en terugreis

  • Hoe laat kan ik uitchecken?
  • Kan ik op de vertrekdag nog skiën?
  • Hoe verloopt de terugreis?

7. Annulering van de reis

  • Hoe kan ik mijn geboekte reis annuleren?
  • Hoe kan ik annuleringskosten vermijden?
  • Kan ik mijn geboekte vakantie omboeken?
  • Is een annuleringsverzekering zinvol?
  • Hoe kan ik de annuleringskosten verhalen op de verzekering?

8. Vriendenwerving

  • Hoe werkt de vriendenwerving via SnowTrex?
  • Hoe kan ik profiteren door vrienden te werven?
  • Wie kan ik werven - en hoe doe ik dit?
  • Wanneer en hoe wordt de tegoedbon verstuurd?
  • Waar en hoe kan ik de tegoedbon verzilveren?
  • Hoe lang is de tegoedbon geldig?
  • Waar zie ik de hoogte van mijn tegoedbon? Waar kan ik zien hoeveel vrienden ik geworven heb?
  • Hoe krijg ik de link om mijn vrienden te werven?
  • Mijn vriend is vergeten om vóór de boeking op de gepersonaliseerde link te klikken. Kan de boeking achteraf aan mij worden gelinkt?

9. Algemene vragen

  • Wat is de Best-Price-garantie?
  • Wat is de Sneeuwgarantie?
  • Wat houden accommodaties in met „ontbijtpension plus gebiedsnaam“ ?
  • Wat betekent de toevoeging "aanbieding" bij een kamer- of accommodatienaam?
  • Wat betekenen de afkortingen LG, LO, HP, VP, AI en douche/wc?
  • Wat is de Crazy Booking Night?